- Dane a evidencia
- Dobrovoľníctvo
- Doprava
- Dotačné schémy
- Klientske centrum
- Komunikácia a kultúra
- Majetkovoprávne situácie
- Podnikanie
- Sociálne veci
- Stavebný úrad
- Územné rozhodnutie
- Stavebné povolenie
- Predĺženie platnosti stavebného povolenia
- Dodatočné stavebné povolenie
- Zmena stavby pred jej dokončením
- Predĺženie lehoty výstavby
- Kolaudačné rozhodnutie
- Zmena účelu užívania stavby
- Odstránenie stavby
- Povolenie terénnych úprav
- Potvrdenie dokumentácie skutočného realizovania stavby
- Ohlásenie drobnej stavby
- Ohlásenie stavebných/udržiavacích prác
- Záväzné stanovisko
- Špeciálny stavebný úrad pre miestne a účelové komunikácie
- Reklamné stavby
- Školstvo
- Územný rozvoj
- Životné prostredie a odpady
- Zeleň
- Deratizácia
- Biologicky rozložitelný odpad zo záhrad
- Elektroodpad
- Kuchynský biologicky rozložitelný odpad
- Zberné dvory
- Skládky
- Ochrana prírody a krajiny
- Celoročná údržba verejných priestranstiev a komunikácií
- Komunitné kompostovanie
- Zriadenie studne
- Zberné miesto Pod násypom 19
- Kontajnerové stojiská
- Pes
- Zelený taxík
- Klimatický plán
- Kontajnery na textil a šatstvo
- Tlačivá
- Daň za psa a registrácia
- Daň za užívanie verejného priestranstva
- Daň za nevýherné hracie prístroje
- Daň za predajné automaty
- Súhlas so zasielaním oznámení
- Dobrovoľníctvo
- Dotácie
- Ohlasovňa pobytov
- Overovanie
- Rybársky lístok
- Krátkodobý prenájom
- Oznámenie o konaní zhromaždenia/podujatia
- Doprava a parkovanie
- Podnikanie
- Sociálne
- Životné prostredie
- Územné plánovanie
- Stavebný úrad
- Pomoc Ukrajine
Vyznačovanie parkovacích miest (starý Lamač)
Ulice: Segnáre, Zidiny, Pod Zečákom, Skerličova, Rácova, Lediny a Borinská.
Na základe podnetov obyvateľov a polície na nesprávne parkovanie na viacerých uliciach v starom Lamači obstaral miestny úrad projekt organizácie dopravy, ktorý bude podkladom pre jarné vyznačenie parkovacích pásov. Na týchto uliciach sa v súčasnosti zvykovo parkuje na jednej z jej strán, pričom zákon o cestnej premávke určuje, že "pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 metre pre každý smer jazdy". To v praxi znamená šírku cesty aspoň 8 metrov (3 + 3 + 2 metre), čo však miestne cesty nespĺňajú.Úprava sa týka ulíc Segnáre, Zidiny, Pod Zečákom, Skerličova a Rácova. Magistrát Hlavného mesta SR Bratislavy naviac pripravil projekt pre ulice Lediny a Borinská.
Pre zachovanie možnosti parkovať a po zohľadnení intenzity dopravy zostávali dve možnosti:
- Zjednosmernenie ulíc.
- Vyznačenie obojsmernej jednopruhovej komunikácie s priestorom, na vyhýbanie vozidiel.
Práve druhá možnosť najviac kopíruje súčasný model fungovania týchto ulíc. Avšak aj po ich vyznačení zostáva v budúcnosti možnosť na časti z nich zaviesť "jednosmerky".
Aby projekt získal kladné stanovisko od dopravného inšpektorátu a cestného správneho orgánu, musí spĺňať všetky technické predpisy. K ním patria hlavne:
- minimálna šírka jazdných pruhov,
- povinnosť zachovania oficiálnych vjazdov do dvorov a garáží,
- odstup 5 metrov od priechodov,
- odstup 5 metrov od hranice križovatky,
- dodržanie obalových kriviek pre výjazdy z dvorov a garáží,
- maximálna dĺžka parkovacieho pásu je 30 metrov za ktorým nasleduje priestor pre vyhýbanie sa vozidiel.
Pri návrhu dopravného značenia sa musel projektant vysporiadať aj so situáciami, kedy by vyznačenie parkovacích miest bolo síce na prvý pohľad logické a v súlade s tým, ako na ulici parkujú jej obyvatelia dnes, no vyznačenie parkovacieho miesta či pásu by nespĺňalo technické predpisy. Projekt by tak nezískal potrebné súhlasné stanoviská.
Obdobne, aj napriek žiadostiam miestnych obyvateľov, sa Krajský dopravný inšektorát nesúhlasne vyjadril k obmedzeniu tranzitu cez ulicu Lediny s konštatovaním: "máme za to, že predmetná lokalita z hľadiska dopravných trás je využívaná prioritne obyvateľmi priľahlých ulíc a užívanie predmetnej trasy inými účastníkmi je zanedbateľné". To je však zjavne v rozpore so skutkovým stavom, ako aj so žiadosťami obyvateľov priľahlých ulíc.
Na záver je dôležité zdôrazniť, že vyznačenie parkovacích pásov umožní legálne parkovanie v daných lokalitách. Parkovanie sa sprehľadní, vodiči sa vyhnú pokutám za zužovanie jazdných pruhov či parkovanie na chodníku. Zároveň sa zabezpečí dostatočný priestor pre prejazd vozidiel záchranných zložiek a OLO.
Projekty organizácie dopravy vo formáte PDF:
- Projektová dokumentácia Borinská, Lediny
- Projektová dokumentácia Skerličova
- Projektová dokumentácia Pod Zečákom 1/1
- Projektová dokumentácia Pod Zečákom 2/2
- Projektová dokumentácia Rácova
- Projektová dokumentácia Segnáre
Klientske centrum Lamač
Tel: 02/64 78 0065
parkovanie@lamac.sk