Lamač - sedlo Baba po Štefánikovej magistrále

Čas: 4:35:45
Maximálna rýchlosť: 47.7
Náročnosť                 :  **

Z Malokarpatského námestia v Lamači (240 m.n.m.) sa popri železničnej trati dostaneme pod Červený most pri Vojenskej nemocnici. Miernym stúpaním po asfaltovej ceste v údolí potoka Vydrica prejdeme popri Železnej studienke a sanatóriu až pod pod križovatku ciest pod Krásnym vrchom. Tu treba dať pozor a neodpočiť po Krásnej ceste do Krasnian, ale sledovať červenú turistickú značku (0701), ktorej sa držíme až po sedlo Baba. Na Bielom kríži (498 m.n.m.) odbočíme na z pevnej cesty na lesný chodník, ktorý už nie je vhodný pre cestné bycikle. Minieme rázcestníky najprv s modrou a neskôr zo zelenou turistickou značkou, ktoré križujú pohorie Malých Karpát z východu na západ. Po výstupe na vrch Somár (649,7 m.n.m.) sa nám otvárajú na pravej strane obmedzené výhľady na mesto Pezinok.

Pohľad z vrchu Somár (649,7 m.n.m.) na mesto Pezinok (160 m.n.m.).

Naľavo sa nachádza vojenský výcvikový priestor Turecký vrch, takže táto oblasť je nám zapovedaná a my pokračujeme po hrebeni na Konské hlavy (648,8 m.n.m.). Odtiaľ začína strmé klesanie na Babu, ktoré bolo koncom marca pod snehom a tým pádom neprejazdné. Sedlo Baba (527 m.n.m.) je obľúbené zimné stredisko, ktoré ťaží z blízkosti Bratislavy. K dispozícii je niekoľko vlekov, umelý sneh a umelé osvetlenie. Čo sa týka svahov, môžem povedať nič moc. Môžete si vybrať asfaltovú cestu smerom do Pezinka, kde sa každoročne konajú automobilové závody do vrchu alebo pre návrat použiť smer Malacky. Takže po príjemnom zjazde smerom na Malacky, odbočíme v Perneku (278 m.n.m.) na Lozorno, a nezáživnou rovinou naberieme smer Bratislava. Jabloňové (230 m.n.m.). Lozorno (187 m.n.m.), Za Lozornom odbočíme bohužiaľ na hlavnú cestu smerom na Stupavu. Pred vstupom do lesa je napravo parkovisko a minerálny prameň, pravdepodobne šmrncnutý železom a podobnými minerálmi. Vcelku pitné. V Stupave (182 m.n.m.) naberieme smer Bratislava a za chvíľu sme v Lamači.

Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.