Oddelenie ekonomiky a projektového riadenia
- Kancelária starostu a prednostu
 - Oddelenie územného konania a stavebného poriadku
 - Oddelenie vnútornej správy, právnych, klientskych a sociálnych služieb
 - Oddelenie ekonomiky a projektového riadenia
 - Oddelenie dopravy, územného rozvoja, životného prostredia a správy majetku
 - Oddelenie kultúry a komunikácie
 - Klientske centrum Lamač
 - Centrum sociálnych služieb Lamač
 - Školstvo v Lamači
 - Komunálne služby Lamač
 - Centrum služieb GIS Lamač
 - Miestna knižnica Lamač
 
Riadenie Oddelenia ekonomiky a projektového riadenia spadá pod kompetenciu prednostky miestneho úradu
Ing. Mariana Dvorščíková, MPA 
E-mail: prednosta@lamac.sk
- Referát projektového riadenia
 
 Ing. arch. Jana Smolíková
Email: jana.smolikova@lamac.sk
Súčasťou Oddelenia ekonomiky, školstva a projektového riadenia sú nasledovné referáty:
- Samostatný Referát rozpočtu, ekonomiky a ľudských zdrojov
 
Ing. Miriama Petríková 
vedúca Samostatného referátu rozpočtu, ekonomiky a ľudských zdrojov 
E-mail: ekonomicke@lamac.sk; miriama.petrikova@lamac.sk 
Súčasťou Samostatného referátu rozpočtu, ekonomiky a ľudských zdrojov sú nasledovné referáty:
- Referát účtovníctva a rozpočtu
 
Zuzana Polášeková 
 E-mail: ekonomicke@lamac.sk; zuzana.polasekova@lamac.sk 
Bc. Nikola Nováková
E-mail: ekonomicke@lamac.sk; nikola.novakova@lamac.sk
- Referát správy daní a poplatkov
 
Linda Molnárová 
E-mail: dane@lamac.sk; molnarova@lamac.sk 
- Referát personalistiky a miezd
 
Ing. Miriama Petríková 
E-mail: personalne@lamac.sk; miriama.petrikova@lamac.sk
- Referát krízového riadenia
 
E-mail: prednosta@lamac.sk
Tu vybavíte:
Samostatný Referát rozpočtu, ekonomiky a ľudských zdrojov zabezpečuje zostavenie a sledovanie rozpočtu mestskej časti, záverečného účtu ako aj výročných a monitorovacích správ. Zúčtováva finančné vzťahy, vykonáva vecnú a formálnu kontrolu účtovných dokladov a účtuje všetky príjmy a výdavky mestskej časti. Je správcom miestnych daní - daň za psa, užívanie verejného priestranstva, výherné a nevýherné automaty a tiež poplatku za rozvoj. Vystavuje odberateľské faktúry a eviduje knihu došlých faktúr.
Referát projektového riadenia zabezpečuje plánovanie a plnenie aktivít v rámci realizovaných projektov v spolupráci s projektovým manažérom prípadne ďalšími útvarmi úradu.
Referát krízového riadenia zabezpečuje činnosti, ktoré sa týkajú sledovania rizikových činiteľov, prevencie vzniku krízových situácií, plánovania, organizovania, uskutočňovania a kontroly činností určených na tvorbu podmienok na predchádzanie vzniku krízových situácií a na samotné riešenie krízových situácií.
Náplň pracovných činností:
Referát rozpočtu a ekonomiky zabezpečuje v oblasti miestnych daní a poplatkov najmä tieto úlohy:
- výkon správy miestnych daní a poplatkov,
 - evidenciu daňovníkov a poplatníkov,
 - vyrubovanie miestnych daní a poplatkov,
 - vyzývanie daňovníkov a poplatníkov na splnenie oznamovacej povinnosti,
 - sledovanie úhrad na miestnych daniach a poplatkoch,
 - vyzývanie daňovníkov a poplatníkov na zaplatenie nedoplatku,
 - príprava podkladov týkajúcich sa miestnych daní a poplatkov do materiálov predkladaných miestnemu zastupiteľstvu,
 - plnenie ďalších povinností vyplývajúcich mestskej časti v oblasti miestnych daní a poplatkov zo všeobecne záväzných právnych predpisov a zo štatútu,
 - agenda evidencie psov.
 
V oblasti rozpočtu a účtovníctva zabezpečuje najmä tieto úlohy:
- zostavovanie rozpočtu mestskej časti, jeho rozpis a uskutočňovanie jeho schválených zmien,
 - návrhy a úpravu vnútornej štruktúry príjmov a výdavkov,
 - správu decentralizačných dotácií zo štátneho rozpočtu a štátnych mimorozpočtových fondov, poukazovanie na výdavkové účty rozpočtových organizácií, dotácie na činnosť, poukazovanie preddavkov na činnosť zariadení mestskej časti hospodáriacich so zvereným preddavkom,
 - odborné vedenie rozpočtových organizácií a zariadení mestskej časti v rozpočtovej oblasti,
 - rozbor a hodnotenie vývoja rozpočtového hospodárenia mestskej časti a správu mimorozpočtových peňažných fondov,
 - zostavovanie záverečného účtu mestskej časti.
 - vedenie účtovnej evidencie mestskej časti,
 - správu bankových účtov a platobný a zúčtovací styk s bankou,
 - metodické usmerňovanie rozpočtových organizácií a zariadení mestskej časti,
 - preverenie finančného vysporiadania rozpočtových organizácií, preddavkových zariadení,
 - zúčtovanie finančných vzťahov rozpočtových organizácií s rozpočtom mestskej časti,
 - zostavy účtovných závierok a výkazov a uzávierok.
 
V oblasti správy majetku vykonáva tieto činnosti:
- vedie predpísanú evidenciu nehnuteľného majetku vo vlastníctve mestskej časti ako aj nehnuteľného majetku v správe mestskej časti zvereného na základe zverovacích protokolov,
 - vedie predpísanú evidenciu hnuteľného majetku a zásob,
 - organizuje vyraďovanie a likvidáciu neupotrebiteľného hnuteľného majetku.
 
V personálnej a mzdovej oblasti sa zabezpečuje najmä tieto úlohy:
- pracovnoprávnu agendu zamestnancov mestskej časti,
 - agendu súvisiacu s vyhľadávaním pracovníkov a obsadzovaním pracovných miest, spolupracuje pri organizovaní výberových konaní na obsadzovanie pracovných miest novými pracovníkmi.
 
V rámci projektového riadenia zabezpečuje
- spracovanie žiadostí o poskytnutie nenávratných finančných prostriedkov (NFP) z fondov EÚ a iných finančných mechanizmov (dotácie, granty a podobne) vrátane sumarizácie povinných príloh k žiadostiam o NFP
 - sledovanie aktuálnych výziev a možnosti čerpania štrukturálnych fondov, dotácií a grantov a konzultovanie možnosti spracovania a predkladania projektových zámerov za mestskú časť
 - priebežný interný monitoring implementácie úloh, plánovaných aktivít a realizovaných projektov
 - spracovanie podkladov pre rozpočet a jeho čerpanie
 
Krízové riadenie zahŕňa činnosti
- v súvislosti s organizovaním a tvorbou podmienok na predchádzanie vzniku krízových situácií a samotné riešenie krízových situácií,
 - opatrenia týkajúce sa hromadného prílevu cudzincov na územie SR pred vojnou na Ukrajine,
 - cieľom je vytvoriť podmienky na prijatie nevyhnutných opatrení na zamedzenie či zmiernenie následkov mimoriadnych udalostí.
 
 
 
Oddelenie ekonomiky a projektového riadenia