Oddelenie vnútorných vzťahov a ekonomiky
- Kancelária starostu a prednostu
- Oddelenie územného konania a stavebného poriadku
- Oddelenie vnútornej správy, právnych, klientskych a sociálnych služieb
- Oddelenie vnútorných vzťahov a ekonomiky
- Oddelenie správy majetku, grantových schém a životného prostredia
- Referát územného rozvoja, projektového riadenia a investičnej činnosti
- Referát dopravnej infraštruktúry
- Referát kultúry a športu
Súčasťou Oddelenia vnútorných vzťahov a ekonomiky sú dva samostatné referáty:
- Samostatný Referát vnútorných vzťahov
Samostatný Referát rozpočtu a ekonomiky
Samostatný Referát vnútorných vzťahov
Mgr. et Mgr. Hana Ifková
vedúca Samostatného referátu vnútorných vzťahov
E-mail: skolstvo@lamac.sk; hana.ifkova@lamac.sk
Súčasťou samostatného Referátu vnútorných vzťahov sú nasledovné referáty:
- Referát ľudských zdrojov a miezd
Ľubica Kučerová
E-mail: personalne@lamac.sk; lubica.kucerova@lamac.sk
- Referát prevádzky škôl, školských a predškolských zariadení (spoločné stravovanie Lamač)
Mgr. et. Mgr. Hana Ifková
E-mail: skolstvo@lamac.sk; hana.ifkova@lamac.sk
Mirka Ducká
Hlavný koordinátor prevádzok školského stravovania
E-mail: jedalen@lamac.sk;
Tu vybavíte:
Referát vnútorných vzťahov zabezpečuje agendu v oblasti pracovnoprávnych vzťahov zamestnancov mestskej časti, vedie agendu súvisiacu s vyhľadávaním pracovníkov a obsadzovaním pracovných miest, spolupracuje pri organizovaní výberových konaní na obsadzovanie pracovných miest novými pracovníkmi, zabezpečuje úlohy mestskej časti ako zriaďovateľa základnej školy a školských zariadení na území mestskej časti. Zabezpečuje administratívnu podporu v rámci dotačných schém vytvorených mestskou časťou.
Náplň pracovných činností:
Referát vnútorných vzťahov zabezpečuje v oblasti školstva najmä tieto úlohy:
- poskytovanie odbornej a poradenskej činnosti školám a školským zariadeniam v zriaďovateľskej pôsobnosti mestskej časti;
- príprava návrhov VZN na určenie školských obvodov a výšky povinného príspevku zákonného zástupcu na pobyt dieťaťa v materskej škole, povinnom príspevku na činnosť školského klubu detí a povinnom príspevku na stravovanie v zariadení školského stravovania;
- spracovanie a poskytovanie informácií na úseku školstva orgánom štátnej správy a verejnosti;
- prerokovanie návrhov koncepčného zámeru rozvoja školy s riaditeľmi škôl;
- hodnotenie riaditeľov materských a základných škôl, ktorých zriaďovateľom je mestská časť;
- vedenie aktuálneho školského registra detí a žiakov škôl a školských zariadení vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti;
- príprava podkladov na vymenovanie a odvolanie riaditeľov škôl, ktoré sú v pôsobnosti mestskej časti;
- vytváranie podmienok pre činnosť rady školy a rady školského zariadenia;
- vybavovanie sťažností občanov, ktoré sa týkajú neprijatia detí do materských škôl;
- organizovanie a zabezpečenie tradičných podujatí mestskej časti – oceňovanie najlepších pedagógov a žiakov škôl v zriaďovateľskej pôsobnosti mestskej časti;
- spoluprácu s Magistrátom hlavného mesta Bratislavy, Okresným úradom v Bratislave – odborom školstva v Bratislave pri spracovaní rozborov, prehľadov, štatistických hlásení, výkazov a iných požadovaných podkladov;
- koordináciu podujatí pre školy;
- administratívne činnosti súvisiace s poskytovaním dotácie na podporu výchovy k plneniu školských povinností dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením
V oblasti spoločného stravovania zabezpečujú úlohy súvisiace s riadením a správou v oblasti:
- školského stravovania, výroby, výdaja a odbytu jedál a nápojov.
V oblasti dotačných schém zabezpečuje
- administratívnu podporu pri rozhodovacom procese pre rozdelenie dotačných schém vytvorených mestskou časťou.
Samostatný Referát rozpočtu a ekonomiky:
Helena Dékányová
vedúca Samostatného referátu rozpočtu a ekonomiky
E-mail: ekonomicke@lamac.sk; helena.dekanyova@lamac.sk
Súčasťou Samostatného referátu rozpočtu a ekonomiky sú nasledovné referáty:
- Referát účtovníctva a rozpočtu
Helena Slobodova
E-mail: ekonomicke@lamac.sk; helena.slobodova@lamac.sk
Bc. Katarína Šrobárová
E-mail: ekonomicke@lamac.sk; katarina.srobarova@lamac.sk
Ing. Miriama Petríková
E-mail: ekonomicke@lamac.sk; miriama.petrikova@lamac.sk
- Referát správy daní a poplatkov
Ing. Anna Nemcová
E-mail: dane@lamac.sk; anna.nemcova@lamac.sk
Tu vybavíte:
Referát rozpočtu a ekonomiky zabezpečuje zostavenie a sledovanie rozpočtu mestskej časti, záverečného účtu ako aj výročných a monitorovacích správ. Zúčtováva finančné vzťahy, vykonáva vecnú a formálnu kontrolu účtovných dokladov a účtuje všetky príjmy a výdavky mestskej časti. Je správcom miestnych daní - daň za psa, užívanie verejného priestranstva, výherné a nevýherné automaty a tiež poplatku za rozvoj. Vystavuje odberateľské faktúry a eviduje knihu došlých faktúr.
Náplň pracovných činností:
Referát rozpočtu a ekonomiky zabezpečuje v oblasti miestnych daní a poplatkov najmä tieto úlohy:
- výkon správy miestnych daní a poplatkov;
- evidenciu daňovníkov a poplatníkov;
- vyrubovanie miestnych daní a poplatkov;
- vyzývanie daňovníkov a poplatníkov na splnenie oznamovacej povinnosti;
- sledovanie úhrad na miestnych daniach a poplatkoch;
- vyzývanie daňovníkov a poplatníkov na zaplatenie nedoplatku;
- príprava podkladov týkajúcich sa miestnych daní a poplatkov do materiálov predkladaných miestnemu zastupiteľstvu;
- plnenie ďalších povinností vyplývajúcich mestskej časti v oblasti miestnych daní a poplatkov zo všeobecne záväzných právnych predpisov a zo štatútu;
- agenda evidencie psov.
V oblasti rozpočtu a účtovníctva zabezpečuje najmä tieto úlohy:
- zostavovanie rozpočtu mestskej časti, jeho rozpis a uskutočňovanie jeho schválených zmien;
- návrhy a úpravu vnútornej štruktúry príjmov a výdavkov;
- správu decentralizačných dotácií zo štátneho rozpočtu a štátnych mimorozpočtových fondov, poukazovanie na výdavkové účty rozpočtových organizácií, dotácie na činnosť, poukazovanie preddavkov na činnosť zariadení mestskej časti hospodáriacich so zvereným preddavkom;
- odborné vedenie rozpočtových organizácií a zariadení mestskej časti v rozpočtovej oblasti;
- rozbor a hodnotenie vývoja rozpočtového hospodárenia mestskej časti a správu mimorozpočtových peňažných fondov;
- zostavovanie záverečného účtu mestskej časti.
- vedenie účtovnej evidencie mestskej časti;
- správu bankových účtov a platobný a zúčtovací styk s bankou;
- metodické usmerňovanie rozpočtových organizácií a zariadení mestskej časti;
- preverenie finančného vysporiadania rozpočtových organizácií, preddavkových zariadení;
- zúčtovanie finančných vzťahov rozpočtových organizácií s rozpočtom mestskej časti;
- zostavy účtovných závierok a výkazov a uzávierok.
V oblasti správy majetku vykonáva tieto činnosti:
- vedie predpísanú evidenciu nehnuteľného majetku vo vlastníctve mestskej časti ako aj nehnuteľného majetku v správe mestskej časti zvereného na základe zverovacích protokolov;
- vedie predpísanú evidenciu hnuteľného majetku a zásob;
- organizuje vyraďovanie a likvidáciu neupotrebiteľného hnuteľného majetku.